Succesverhaal: Jeanine Mulder – 12 weken Personal Training

Resultaat: lager vetpercentage, hoger spierpercentage

Jeanine Mulder heeft 3 maanden lang een Personal Training traject gevolgd, onder leiding van Herald. Het doel was afvallen en spieren opbouwen. En dat is gelukt! Hieronder een korte samenvatting en terugblik van het traject.

Waarom koos je voor Personal Training ten opzichte van zelf trainen?

Ik had al een hele tijd zelf getraind maar ik bleef eigenlijk stil staan qua resultaat. Ik vroeg mij af of ik iets verkeerd deed en wat ik kon verbeteren. Bij een informatiegesprek met Herald stelde hij een Personal Trainings-programma voor van 3 maanden, waarbij ik 1x per week Personal Training zou volgen en 2x per week meedeed met een groepsles. Op maandag trainde ik met Herald, op woensdag deed ik mee met Power en op zondag stond Spinning op het programma. Een perfecte verdeling! Uiteraard zijn we ook aan de slag gegaan met voeding. Dit vond ik in het begin erg moeilijk. Wat is gezond? Hoe veel moet je eten? En hoe vaak? Door de voedingsapp te gebruiken en alles in te voeren wordt je er steeds handiger in. Nu weet ik precies hoe ik gezond kan eten!

Wat vond je het leukst?

Ik vond eigenlijk alles leuk, maar toen ik eenmaal de smaak te pakken had met het gezonde eten kon ik elke keer wat anders proberen. Je wordt steeds creatiever met gezonde voeding – een keer wat anders dan creatief met bloemen 😉 De trainingen met Herald waren ook echt geweldig! Je gaat toch net iets verder dan normaal omdat hij ziet dat je meer kunt dan je zelf soms denkt!

Wat is het belangrijkste dat je hebt geleerd? 

Vooruitgang en resultaat is afhankelijk van training, voeding en rust! Het is een traject dat soms langzaam lijkt te gaan, maar na een aantal weken zie je het verschil. Je moet volhouden en consequent zijn, dat is wat ik echt heb geleerd! Ook weet ik nu dat je echt niet alles hoeft te laten staan, zoals een gebakje of een lekker ijsje, maar je moet er wel rekening mee houden (en invoeren in de app).

Waar ben je het meest blij mee, qua resultaat? 

Toch wel het verlagen van mijn vetpercentage en het verhogen van mijn spierpercentage, in de 3e fase van de training. Qua gewicht ben ik niet eens zo heel veel afgevallen, maar je ziet wel dat ik veel strakker in mijn vel zit. Perfect!

Bovenstaande grafiek geeft het vetpercentage (blauw) en het spierpercentage (oranje) aan van Jeanine, gemeten van 5 februari tot 7 mei.

Zijn er dingen die je moeilijk vond tijdens het traject? En hoe heb je die ‘overwonnen’?

Ik had in het begin erg veel moeite met het eten. Ik had echt geen idee… Ik heb een tijdje zelfs alle lekkere dingen vermeden, maar dat is niet het ‘echte leven’. Nu weet ik hoe ik daar goed mee om kan gaan en maak ik vaak een dealtje met mezelf; als ik iets lekkers neem dan zet ik daar iets tegenover, zoals 60 extra squats!

Raad je andere mensen Personal Training aan? Waarom?

Jazeker! Je ogen worden echt geopend. Je moet er wel echt voor de 100 procent voor gaan, dan boek je resultaat! Als je dat doet gaat er echt een wereld voor je open en merk je dat het eigenlijk oh-zo-makkelijk is.

Dankjewel Jeanine, heel veel succes verder!

Jeanines resultaten:

Startgewicht: 63,8 kg
Eindgewicht: 61,6 kg (-2,2kg)

Start vet%: 32,1%
Eind vet% 29.2% (-2,9%)

Start spier%: 29.7%
Eind spier%: 31.1% (+1,4%)

Interesse? Gratis proeftraining!

Wil jij ook zulke resultaten behalen? Lees meer over de effecten van Personal Training of vraag direct een gratis proeftraining aan via onderstaand formulier. We leggen je graag precies uit hoe een Personal Training traject werkt en welke resultaten je kunt behalen!