Corona Content - Nieuws, updates, workouts en meer

Bodyfit is sinds 15 maart gesloten in verband met het Corona virus. Deze maatregel van het kabinet duurt in ieder geval tot en met 28 april. Op deze pagina houden we je op de hoogte over het laatste nieuws in deze bijzondere situatie, plaatsen we online workouts en trainingen en laten we weten wat ons bezighoudt.

Blijf thuis, blijf bewegen en blijf gezond! ⁣

Veelgestelde vragen pagina

Bekijk onze veelgestelde vragen pagina voor informatie over je lidmaatschap, de incasso, opzeggen of compensatie hier.

Circuit training met Ivonne en Lejla!

Een nieuwe circuit training live op Facebook met Ivonne en Lejla. Heb je niet live meegekeken? Geen probleem! Zet de video aan en doe alsnog mee vanuit je woonkamer of tuin. Blijf bewegen, blijf gezond!

De invloed van Corona op je mentale gezondheid 🥴⁣⁣

 

De Corona crisis kan veel invloed hebben op onze mentale gezondheid, ook als je niet besmet bent met het virus. “De manier waarop wij op dit moment uitgedaagd worden, ook psychisch, is ongekend…”⁣⁣
⁣⁣
Psycholoog Gijs Coppens en expert in psychische gezondheidszorg Jaap van der Stel geven in onderstaand artikel hele nuttige tips over de invloed van Corona op je mentale gezondheid.⁣⁣
⁣⁣
De oorzaken van psychische klachten tijdens Corona:⁣⁣
▪️ Ongemakkelijke thuissituaties; dicht op elkaar⁣⁣
▪️ Wegvallen van structuur en dagelijks routine⁣⁣
▪️ Financiële zorgen⁣⁣
▪️ Het verlies van sociale contacten⁣⁣
▪️ Verveling⁣⁣
▪️ Verwarrende informatie ⁣⁣
⁣⁣
Hoe blijf je mentaal weerbaar in deze crisis? De tips van de experts:⁣⁣
🔹 Zorg voor structuur en een strak dagritme⁣⁣
🔹 Besteed veel aandacht aan ‘zelfzorg’; uitgebreid douchen, gezond eten, veel bewegen etc⁣⁣
🔹 Stel een dag- en weekplanning op, voor elk gezinslid.
🔹 Geen werk? Zoek een hobby die je leuk vindt⁣⁣
🔹 Stel doelen (betekenisvol een dag doorkomen is een primaire levensbehoefte)⁣⁣
🔹 Wordt geen ‘slaaf’ van het nieuws. Volg het alleen op vaste momenten en kies één betrouwbaar nieuwsmedium ⁣⁣
🔹 Zoek sociaal contact en verbinding, via FaceTime of de webcam zodat je vrienden en familie ziet én hoort. ⁣⁣
⁣⁣
Hoe ga jij om met deze situatie? Heb je tips en adviezen voor anderen? Plaats ze in een reactie! ⁣⁣
⁣⁣
Je leest het hele artikel hier ➡️ https://www.trouw.nl/leven/dit-is-de-invloed-van-corona-op-onze-mentale-gezondheid~b7195557⁣⁣
⁣⁣

CLubPower live op Video met Carlos!

Op veler verzoek: de ClubPower les LIVE op video met Carlos! Improviseer met materialen en doe lekker mee vanuit je woonkamer of tuin!

Nieuwe trainingsschema's per spiergroep

Yes, daar zijn we weer met nieuwe trainingsschema’s! Voor de echte fanatiekelingen (bijvoorbeeld elke dag iéts willen doen) hebben we 5 schema’s opgesteld voor verschillende spiergroepen

De schema’s bevatten elk meerdere oefeningen die thuis gedaan kunnen worden met hedendaags materiaal. De volgorde van van de oefeningen geeft tevens (in grote lijnen) de moeilijkheidsgraad aan van makkelijk naar mogelijk.

Let op: het is niet verstandig om ALLE oefeningen uit 1 schema achter elkaar te doen. Kies per spiergroep bijvoorbeeld 3 tot 5 oefeningen uit en doe 3 sets per oefening.

Je kunt de schema’s ook in de app vinden door te zoeken op Corona. Succes!

Borst/schouders – PDF
Rug/hamstrings – PDF
Bovenbenen/kuiten – PDF
Biceps/Triceps – PDF
Buikspieren/Core – PDF

Herald's videoboodschap voor leden van Bodyfit

 

“Geachte leden van Bodyfit,

Het is een bijzondere tijd waarin we als persoon, familie, vrienden, instanties en bedrijven echt worden getest. Vooralsnog kunnen we trots zijn dat we Nederlanders zijn! Samen respect hebben voor de mensen die echt hele moeilijke beslissingen moeten nemen om dit virus te reguleren binnen ons land.

Samen veel respect hebben voor mensen in de zorg, voor mensen in de handhaving van nodige regels. Als we met ons allen de regels accepteren en hanteren zullen we sneller weer kunnen genieten van onze vrijheid.

Het hele team van Bodyfit hoopt oprecht dat het goed gaat met u allen en de mensen om u heen! Zorg goed voor uzelf want dan pas kunt u andere mensen helpen. Blijf bewegen binnen de regels van de regering en het RIVM. Wij als team proberen u op een zo goed mogelijke manier te helpen daarbij. Online lessen, schema’s, voedingstips/adviezen en af en toe een humor filmpje. Een beetje vrolijkheid is naar onze mening ook zeer belangrijk.

In de afgelopen 3 jaar hebben we als bedrijf iets moois neergezet. Een mooie nieuwe locatie. Een mooi team wat u graag helpt bij u doelen of subdoelen. Een behoorlijke vernieuwing of uitbreiding van toestellen of oefen materialen. Een fysiotherapie praktijk intern voor ondersteuning bij blessures. En we zijn nog niet klaar! Graag willen wij als club blijven verbeteren. Massa is niet ons motto, wij gaan voor aandacht.

Daarom zijn wij u vooral nu heel hard nodigZonder u hebben wij geen bestaansrecht. Wij willen u dan ook vragen om ons in deze tijd te blijven steunen d.m.v. uw lidmaatschap. Wij zullen u zoveel mogelijk proberen te bieden tijdens deze periode. Medewerkers van Bodyfit blijven onze medewerkers en zullen ook gewoon op de loonlijst blijven staan! Als bedrijf dragen wij onze verplichtingen en respecteren de huidige situatie.

Het klinkt als een cliche maar ‘samen staan we sterk’! Iedereen weet nu weer hoe kostbaar vrijheid is. Help ons maar vooral andere mensen om u heen. Wij gaan als team proberen u zo goed mogelijk te compenseren na deze periode. 25 oktober 2020 bestaat Bodyfit 25 jaar en dat is door u. Op gepaste wijze hopen wij hier gehoor aan te kunnen geven samen met u.

Ik dank u namens mij en het hele team voor uw aandacht. Dank voor alle mooie en lieve berichten als steun aan ons team. Zet hem op “Bodyfitters”! Zorg voor uzelf en help een ander waar mogelijk.

We zien elkaar hopelijk snel weer bij Bodyfit!

Met sportieve groet,
Herald Mulders en het team van Bodyfit”

Ivonne's Senior Fitness les LIVE!

Ook voor de oudere categorie bieden we hulp op afstand! 😄
 
In beweging blijven is héél belangrijk voor je gezondheid. Doe lekker mee met de les van Ivonne! Een combinatie van (rustige) oefeningen voor meer uithoudingsvermogen en spierkracht.
 
P.S. Heb jij (groot)ouders die in de ‘senioren’ categorie vallen en weinig beweging krijgen in deze tijd? Stuur onze video door en vraag of ze de les willen doen! 👍
 
Je kunt de youtube link per e-mail verzenden: https://www.youtube.com/watch?v=F1NjsHZSL8E

Overzicht online lessen

Er staan ondertussen al veel video-lessen en workouts online!

– Lessen –
Fit & shape met Ivonne: https://youtu.be/U-wVap22GMA

Xcore met Tamara: https://youtu.be/iKzS-8AjIFY
Eigen XCO buis maken: https://youtu.be/Mf1Z72ymw8A 

Step met Saskia: https://youtu.be/X4WAtbIuJwo 

Balance met Ivonne: https://youtu.be/0ZBvSY5JGc8 

GO Cardio met Lejla: https://www.facebook.com/bodyfit.wierden/videos/556464224999119/

Circuit met Randy & Ivonne: https://youtu.be/WpO9cbWyv8E

– Workouts –

WC-rol workout met Jannieke: https://youtu.be/pzEAAdYLXU8

Kettlebel workout:  https://youtu.be/Be_HSBfeYls

Dumbbell workout:  https://youtu.be/ekyiXe24yCA

 

 

 

Circuit Training voor thuis met Randy & Ivonne

De circuit training voor thuis! Randy en Ivonne waren gisteren live op Facebook. Je kunt de training nu terugkijken en alsnog meedoen!

Saskia's Step les als volledige video online!

Nieuw op video: ClubStep met Saskia!
Zet de video aan en doe lekker mee vanuit je woonkamer of tuin! Gebruik een bierkratje, iets anders waar je op kan stappen of teken een ‘step’ op de grond met tape of stoepkrijt. Met een beetje creativiteit komt het helemaal goed. Zet ‘m op! 🌞
 
P.S. Bedankt voor alle leuke reacties die wij krijgen op de online lessen en video’s! We doen ons best om er wat van te maken en deze berichten doen ons heel erg goed 😁

Gratis voor leden: FitSnacks.TV

Nu gratis voor alle leden van Bodyfit: Fitsnacks.TV! Honderden online workouts, live op jouw telefoon, tablet of TV. Je ontvangt een e-mail met toegangscode op het e-mailadres dat bij ons bekend is in Virtuagym. Wel lid, maar geen e-mail ontvangen? Mail dan even naar info@bodyfitwierden.nl!

Ivonne's Balance les LIVE!

Een volledige Balance les met Ivonne! 🧘 Even lekker ontspannen in je lunchpauze of na je werkdag😌 Goed tot rust komen is erg belangrijk in deze bijzondere tijd. Pak een matje, handdoek of tuinkussen en doe mee vanuit je woonkamer of tuin. Namasté!👌

GO Cardio met Lejla

GO Cardio met Lejla! Een fanatieke les voor een fit gevoel en een flinke dosis energie! 30 minuten oefeningen met eigen lichaamsgewicht en korte rustpauzes, gericht op het verbeteren van je uithoudingsvermogen.

Lejla's GO Cardio les LIVE!

GO Cardio met Lejla! Een fanatieke les voor een fit gevoel en een flinke dosis energie! 30 minuten oefeningen met eigen lichaamsgewicht en korte rustpauzes, gericht op het verbeteren van je uithoudingsvermogen.

Geplaatst door Bodyfit Wierden op Woensdag 25 maart 2020

Ontbijt-inspiratie

Een goed begin is het halve werk! 😏 Begin je dag goed met dit heerlijke ontbijt van Randy. Dit ontbijt heeft het helemaal: genoeg eiwitten, gezonde vetten, vitamines en langzame koolhydraten. Eet smakelijk! 👍

Skyr: 250ml (140 calorieën)
Bosvruchten: 250gr (60 calorieën)
Gemengde Noten: 25gr (150 calorieën)
Muesli: 35gr (150 calorieën)

Ontbijtinspiratie van Randy!

Een goed begin is het halve werk! 😏 Begin je dag goed met dit heerlijke ontbijt van Randy. Dit ontbijt heeft het helemaal: genoeg eiwitten, gezonde vetten, vitamines en langzame koolhydraten. Eet smakelijk! 👍Skyr: 250ml (140 calorieën)Bosvruchten: 250gr (60 calorieën)Gemengde Noten: 25gr (150 calorieën)Muesli: 35gr (150 calorieën)

Geplaatst door Bodyfit Wierden op Woensdag 25 maart 2020

Maaltijdsalade: gezond, lekker én makkelijk

Gezond, lekker én makkelijk: deze lunch/maaltijdsalade van Ivonne!⁣🥗

Deze vegetarische salade is super smaakvol en heel simpel. Ideaal voor een stevige lunch of als vervanging van de warme maaltijd. Hoewel er geen vlees of vis inzit is deze maaltijd toch heel eiwitrijk, door de eieren, mozzarella en noten 🥚🥜

Ingredienten voor 1 portie:⁣
– 100g veldsla⁣
– 125g cherry tomaatjes⁣
– 1/2e komkommer⁣
– Half bakje mozzarella
– 2 gekookte eieren⁣
– Een paar walnoten⁣
– Klein handje basilicum ⁣
– Klein beetje sladressing⁣

Bereidingswijze: snijden, husselen, strooien en klaar is kees 😄

Tip! Grote eters thuis? Voeg 200 gram gekookte pasta toe voor een super goed gevulde maaltijdsalade!

Tamara's XCORE les LIVE! + Instructievideo 'Maak je eigen XCO buis'

Een volledige les XCORE door Tamara! Gebruik een half gevulde grote fles water of maak zelf een XCO buis. Zet de les aan en doe mee vanuit je woonkamer of tuin, 45 minuten lang knallen!

Herald laat zien hoe je zelf een XCO buis kan maken!

Kettlebel & dumbbell workouts + video's

Een nieuwe week vraagt om nieuwe trainingsschema’s + instructievideo’s! We hebben 2 schema’s gemaakt met kettlebell en dumbbells oefeningen, omdat we merken dat veel mensen kleine fitness spullen in huis hebben (gehaald) of improviseren met huis-tuin-en-keuken materiaal.

Tip: heb je geen kettlebell? Een jerrycan met water of bijvoorbeeld een grote fles wasmiddel werkt ook! Geen dumbbells in huis? Gebruik 2 grote frisdrankflessen of 2 bakstenen. Wees creatief en denk in mogelijkheden. Gewicht = gewicht!

Bekijk de instructievideo’s en download de schema’s hier:

Schema #1 Thuis trainen – Kettlebel – Bodyfit Wierden

Schema #2 Thuis trainen – Dumbbells – Bodyfit Wierden

Je kan de schema’s uiteraard ook gewoon vinden en openen in de Virtuagym app. Zoek op Corona Kettlebell of Corona dumbbells.

Healthy smoothie

SUNDAY SMOOTHIE 🍌🍇🥥🥤

SUNDAY SMOOTHIE 🍌🍇🥥Een goed begin van je zondag! Smoothies zijn een makkelijke manier om veel gezonde voedingsstoffen in één keer binnen te krijgen. En het bereiden is zo klaar! Lejla houdt ervan om een mix van groente en fruit te gebruiken. De groente als basis, het fruit voor de zoete smaak. Zo voorkom je een te veel aan suiker 😊In deze smoothie zit bleekselderij en dat is érg gezond! Selderij bevat vitamine B, vitamine A en C, kalium, calcium en magnesium. Selderij helpt bij een te hoge bloeddruk en is vochtafdrijvend. Je kan het ook lekker dippen in bijvoorbeeld hummus of een gezonde zelfgemaakte saus. De ingrediënten:- Veel spinazie- 3 stukjes bleekselderij- 1 kleine banaan (of een halve grote banaan)- 1 handje blauwe bessen- Een klein stukje gember- Een beetje kokosmelk en water (je kan natuurlijk ook alleen water gebruiken, of normale melk)Geniet ervan!😄

Geplaatst door Bodyfit Wierden op Zondag 22 maart 2020

 

Een goed begin van je zondag! Smoothies zijn een makkelijke manier om veel gezonde voedingsstoffen in één keer binnen te krijgen. En het bereiden is zo klaar!

Lejla houdt ervan om een mix van groente en fruit te gebruiken. De groente als basis, het fruit voor de zoete smaak. Zo voorkom je een te veel aan suiker 😊

In deze smoothie zit bleekselderij en dat is érg gezond! Selderij bevat vitamine B, vitamine A en C, kalium, calcium en magnesium. Selderij helpt bij een te hoge bloeddruk en is vochtafdrijvend. Je kan het ook lekker dippen in bijvoorbeeld hummus of een gezonde zelfgemaakte saus.

De ingrediënten:
– Veel spinazie
– 3 stukjes bleekselderij
– 1 kleine banaan (of een halve grote banaan)
– 1 handje blauwe bessen
– Een klein stukje gember
– Een beetje kokosmelk en water (je kan natuurlijk ook alleen water gebruiken, of normale melk)

Geniet ervan!

4 wc rollen, 5 oefeningen

En daar is alweer de volgende video! 🎥 🧻 Even lekker bewegen met onze topper Jannieke. Ze heeft een hele leuke workout video opgenomen met 5 oefeningen en 4 wc rollen. Zet ‘m op! 👍

 

Gezonde pannenkoeken

Afbeelding kan het volgende bevatten: etenIvonne maakte vrijdag (op Nationale Pannenkoekendag) dit heerlijke gezonde recept: “Mijn heerlijke gezonde lunch! Ook heel leuk om met je (klein)kinderen te maken 😄 En super makkelijk! Kluts 2 eieren, prak 1 banaan en meng goed door elkaar. Vervolgens bakken op middenhoog vuur. Serveer met een beetje honing, walnootjes en rauwkost. Smullen!

 

Ivonne's Fit & Shape les LIVE!

Een volledige les Fit & Shape door Ivonne! Zet de video aan en doe mee vanuit je woonkamer of tuin. 60 minuten lekker bewegen!

Nieuwe traininingsschema's voor thuis!

Randy is vandaag bezig geweest met een aantal nieuwe trainingsschema’s voor thuis! 

We hebben dit keer verschillende niveau’s gemaakt, zodat iedereen een schema kan volgen die aansluit bij je eigen niveau.

Niveau 1 – Makkelijk
Goed geschikt voor ouderen of mensen die normaal niet zo fanatiek sporten, maar die nu wel lekker in beweging willen blijven!
Download het schema HIER

Niveau 2 – Gemiddeld
Geschikt voor de fanatieke sporter, die wel van een uitdaging houd in zijn of haar trainingen!
Download het schema HIER

Niveau 3 – Moeilijk
Deze is voor de échte fanatiekeling! Sommige oefeningen zijn soms lastig, ook zonder materiaal…
Download het schema HIER

Heel veel succes! Laat je ons weten hoe het ging?

 

Herald Mulders aan het woord

“We willen u blijven helpen en ondersteunen bij een gezond en fit leven.”

Geachte klant van Bodyfit,

Bij deze wil ik mij graag even persoonlijk tot u richten.

Het is een hele bijzondere tijd, waarin we nu met elkaar proberen om dit virus zo snel mogelijk het hoofd te bieden. Voor onze leden die in de ‘ouderen’ categorie vallen wil ik graag het volgende benadrukken: let goed op uzelf en vraag hulp wanneer het nodig is. Voorzichtigheid is voor u extra belangrijk!

Als organisatie krijgen wij vanuit de regering regels opgelegd, waar wij ons volledig bij aansluiten. Omdat we de deuren verplicht moesten sluiten is er nu voor u geen plek om te komen sporten op onze mooie locatie. Bewegen en sociale contacten krijgen ineens een heel ander karakter en daar moeten wij het voor nu even mee doen. Met het team zijn we druk bezig om u als klant toch op een zo goed mogelijke manier te voorzien van video’s, online lessen en diverse adviezen m.b.t. voeding en gezondheid. Op deze manier willen wij u, zoals altijd, blijven helpen en ondersteunen bij een gezond en fit leven.

Wij hopen hiermee voor een deel in uw behoefte te voldoen en vragen om begrip voor deze uitzonderlijke situatie. Als we met elkaar deze crisis het hoofd bieden komen we er sneller en beter uit. Hopelijk gaan na 6 april onze deuren weer open en/of misschien in een aangepaste vorm. De laatste ontwikkelingen zijn te volgen via onze website. Op de speciale pagina www.bodyfitwierden.nl/corona-content houden we je op de hoogte over het laatste nieuws, online trainingen en meer.

Na 6 april weten wij wat de vervolg stappen gaan zijn vanuit de regering en brengen u dan ook weer op de hoogte m.b.t. uw lidmaatschap. Wij zullen alles op een redelijke en billijke manier afhandelen. Graag uw begrip voor deze situatie en hopelijk zien we u weer snel op ons centrum.

Veel succes en gezondheid!

Met sportieve groet,

Herald Mulders
& Team Bodyfit Wierden

WORKOUT VIDEO #1!

Check de video hier: https://www.facebook.com/bodyfit.wierden/videos/633388973876296

Een gesloten sportschool betekent niet dat wij stil gaan zitten!⁣ De 1e video is een feit! Blijf ons volgen de komende tijd ⁣😁

Instructies:⁣

5 rondes van:⁣
1. 30 sec. squats⁣
2. 30 sec. mountain climbers⁣
3. 30 sec. alternating lunges ⁣
4. 30 sec. inchworm to push up⁣
5. 30 sec. bent over row⁣
6. 30 sec. jumping jacks⁣

Voer alle oefeningen 30 seconden lang uit en rust na 1 ronde ongeveer 30 seconden. Doe in totaal 5 rondes, dan zit je op een totaal van 15 minuten Je mag natuurlijk altijd meer rondes doen!⁣

Pak zoals in de video een fruitschaal of iets anders wat je thuis hebt liggen om wat weerstand te bieden. Als je fitness materiaal thuis hebt liggen is het helemaal mooi, anders kan je creatief zijn met de spullen die je in huis hebt!⁣

Gezondheidstip!⁣
Het chia zaad is natuurlijk niet voor niets meegenomen in de alternating lunges 😜. Chia zaad is een heilzaam voedingszaad en bevat veel omega 3 vetzuren. Het levert veel vitaminen en antioxidanten op en het is ook nog eens goed voor het cholesterolgehalte! Het is voldoende als je dagelijks een theelepel neemt. Je kan het overal in gebruiken. Gooi het bijvoorbeeld eens door je havermout heen!

"We moeten het samen doen!"

We zijn met het kernteam druk aan het vergaderen! Uiteraard op 1,5 meter afstand van elkaar ⁣😁

In deze tijden vinden wij het belangrijk dat we in contact blijven met onze leden. We hebben al veel fijne berichten ontvangen van jullie, waarvoor dank! Dat de sportschool gesloten is betekent niet dat we niet meer voor jullie klaar staan. ⁣We moeten het samen doen!

We gaan de komende weken veel online plaatsen; workouts, gezondheidstips, online lessen en meer! ⁣

Hou onze website en social media kanalen in de gaten. Blijf bewegen, blijf gezond en blijf lief voor elkaar! ⁣