Corona - Schema's voor thuis

Bodyfit is sinds 15 maart gesloten in verband met het Corona virus. Deze maatregel van het kabinet duurt in ieder geval tot en met 28 april. Op deze pagina vindt je fitness schema’s voor thuis.

Blijf thuis, blijf bewegen en blijf gezond! ⁣

Bekijk ook onze andere Corona pagina’s:

Nieuw schema: ab attack!

Een echte knaller voor de core-spieren, dit schema voor thuis!

Hierbij doe je de eerste 4 oefeningen achter elkaar (1), daarna neem je 60 seconden rust en doe je de volgende 4 oefeningen achter elkaar (2). In totaal doe je dit 2 rondes.

Download het schema hier of zoek in Virtuagym naar ab-attack!

Hou jij het vol? We dagen je uit!

 

Full Body kracht schema voor thuis

Een nieuwe week = een nieuw schema voor thuis! We willen je graag helpen om lekker in beweging te blijven. Dit schema voor thuis daagt je uit!

Bij dit schema doe je tijdens je eerste setje 15 herhalingen en daarna heb je 15 seconden rust. Direct daarna maak je nog een keer 5 herhalingen en weer 15 seconden rust. In totaal doe je per oefening 5 sets: 15,5,5,5,5 herhalingen met elke keer 15 sec rust.

Download het schema hier of zoek in Virtuagym naar ‘Corona Kracht’

Blijf bewegen, blijf gezond!

Schema: supersets

Dinsdag = schemadag!

Het schema van deze week staat in het teken van supersets. Je voert hierbij 2 oefeningen achter elkaar uit. Eerst zo veel mogelijk herhalingen bij oefening 1 en daarna direct door naar oefening 2, ook zo veel mogelijk. herhalingen. In totaal doe je 2 sets per oefening, voordat je door gaat naar oefening 3

Download het schema hier of zoek in Virtuagym naar Supersets.

Zet ‘m op!

SCHEMA: EFFECTIEF TRAINEN MET EEN RUGZAK

Met één rugzak je hele lichaam trainen? Het kan!

Randy heeft een full body schema opgesteld waarbij je met een verzwaarde rugzak je hele lichaam effectief traint.

Gebruik hiervoor een rugzak met bijvoorbeeld flessen water of bakstenen. Je kunt het zo zwaar maken als je zelf wilt door meer of minder gewicht in de rugzak te doen en meer of minder herhalingen te doen dan staat voorgeschreven.

Download het schema hier of zoek in Virtuagym naar ‘Corona rugzak’

Blijf bewegen, blijf gezond!

Nieuw schema: conditioneel knallen!

Randy heeft voor deze week weer een nieuw schema voor jullie opgesteld: een ‘conditionele knaller!’

Een korte maar krachtige workout met 7 oefeningen, 4 rondes en korte rustpauzes.
Download het schema hier of zoek in virtuagym op Uithoudingsvermogen – Corona

Je voert deze training als volgt uit:

Ronde 1: 60 sec oefening 1, 15 sec rust, 60 sec oefening 2, etc.

Aan het einde van elke ronde van 7 oefeningen neem je 2 minuten rust.

Ronde 2: 50 sec oefening 1, 15 sec rust, 50 sec oefening 2, etc.

Ronde 3: 40 sec per oefening

Ronde 4: 30 sec per oefening

Je past de intensiteit van de training makkelijk naar je eigen niveau aan door te variëren in snelheid. Gaat een oefening je makkelijk af, dan maak je snel en veel herhalingen in de 60 seconden werktijd, is het voor jou een lastige oefening dan doe je rustig aan. Blijf altijd goed focussen op de techniek!

Blijf bewegen, blijf gezond!

 

 

Thuis trainen: verbeter je mobiliteit met dit schema

Het nieuwe schema voor thuis staat deze week in het teken van mobiliteit! Merk jij ook dat alles minder soepel wordt omdat je bijvoorbeeld veel stil zit thuis? Doe de oefeningen uit dit schema 1-2x per week om je mobiliteit te verbeteren! Je zult merken dat de stijfheid en eventuele pijntjes minder worden.

Download het schema hier als PDF of zoek in Virtuagym naar Corona Mobiliteit.

Blijf bewegen, blijf gezond! 

Nieuwe thuis schema's: Circuit-style!

Een nieuwe week = nieuwe schema’s! Randy gaat jullie laten zweten met deze circuit-schema’s…

De schema’s bestaan uit 8 oefeningen, waarbij het doel is om de eerste 4 oefeningen achter elkaar uit te voeren zonder rust. Na de eerste 4 oefeningen neem je 2 minuten rust en daarna voer je de laatste 4 oefeningen zonder rust achter elkaar uit. Vervolgens neem je weer 2 minuten rust en begin je van voor af aan. In totaal doe je dan 3 rondes!

Download de schema’s hier:

Corona Circuit #1 – Makkelijk

Corona Circuit #2 – Pittig

Je kunt de schema’s uiteraard ook zoeken en openen in Virtuagym. Zoek naar Corona Circuit. Succes!

 

Nieuw trainingsschema met weerstandsband

In de vorige schema’s hebben we al laten zien dat je met je lichaamsgewicht, een setje dumbbells of een kettlebel héél veel kunt doen. Het nieuwe schema van deze week staat dit keer volledig in het teken van weerstandsbanden!

Voor een paar tientjes heb je al een setje weerstandsbanden waar je je hele lichaam mee kunt trainen! We hebben een full body schema opgesteld waarin alle spiergroepen aan bod komen. Je hebt in principe aan één weerstandsband genoeg, maar meerdere sterktes is altijd handig om te hebben.

P.S. Er is een kans dat ze momenteel overal wat minder goed verkrijgbaar zijn. Mocht je vragen hebben welke je het beste kunt aanschaffen, stuur ons dan even een berichtje.

Blijf bewegen, blijf gezond! Succes!

Download het schema hier 

Nieuwe trainingsschema's per spiergroep

Yes, daar zijn we weer met nieuwe trainingsschema’s! Voor de echte fanatiekelingen (bijvoorbeeld elke dag iéts willen doen) hebben we 5 schema’s opgesteld voor verschillende spiergroepen

De schema’s bevatten elk meerdere oefeningen die thuis gedaan kunnen worden met hedendaags materiaal. De volgorde van van de oefeningen geeft tevens (in grote lijnen) de moeilijkheidsgraad aan van makkelijk naar mogelijk.

Let op: het is niet verstandig om ALLE oefeningen uit 1 schema achter elkaar te doen. Kies per spiergroep bijvoorbeeld 3 tot 5 oefeningen uit en doe 3 sets per oefening.

Je kunt de schema’s ook in de app vinden door te zoeken op Corona. Succes!

Borst/schouders – PDF
Rug/hamstrings – PDF
Bovenbenen/kuiten – PDF
Biceps/Triceps – PDF
Buikspieren/Core – PDF

Kettlebel & dumbbell workouts + video's

Een nieuwe week vraagt om nieuwe trainingsschema’s + instructievideo’s! We hebben 2 schema’s gemaakt met kettlebell en dumbbells oefeningen, omdat we merken dat veel mensen kleine fitness spullen in huis hebben (gehaald) of improviseren met huis-tuin-en-keuken materiaal.

Tip: heb je geen kettlebell? Een jerrycan met water of bijvoorbeeld een grote fles wasmiddel werkt ook! Geen dumbbells in huis? Gebruik 2 grote frisdrankflessen of 2 bakstenen. Wees creatief en denk in mogelijkheden. Gewicht = gewicht!

Bekijk de instructievideo’s en download de schema’s hier:

Schema #1 Thuis trainen – Kettlebel – Bodyfit Wierden

Schema #2 Thuis trainen – Dumbbells – Bodyfit Wierden

Je kan de schema’s uiteraard ook gewoon vinden en openen in de Virtuagym app. Zoek op Corona Kettlebell of Corona dumbbells.

Nieuwe traininingsschema's voor thuis!

Randy is vandaag bezig geweest met een aantal nieuwe trainingsschema’s voor thuis! 

We hebben dit keer verschillende niveau’s gemaakt, zodat iedereen een schema kan volgen die aansluit bij je eigen niveau.

Niveau 1 – Makkelijk
Goed geschikt voor ouderen of mensen die normaal niet zo fanatiek sporten, maar die nu wel lekker in beweging willen blijven!
Download het schema HIER

Niveau 2 – Gemiddeld
Geschikt voor de fanatieke sporter, die wel van een uitdaging houd in zijn of haar trainingen!
Download het schema HIER

Niveau 3 – Moeilijk
Deze is voor de échte fanatiekeling! Sommige oefeningen zijn soms lastig, ook zonder materiaal…
Download het schema HIER

Heel veel succes! Laat je ons weten hoe het ging?