Corona - Voeding & Gezondheid

Bodyfit is sinds 15 maart gesloten in verband met het Corona virus. Deze maatregel van het kabinet duurt in ieder geval tot en met 28 april. Op deze pagina vindt je tips & adviezen over voeding & gezondheid.

Blijf thuis, blijf bewegen en blijf gezond! ⁣

Bekijk ook onze andere Corona pagina’s:

 

Een heerlijk warm ontbijt: Lejla's havermout! 🥣☺️

Er zijn ontzettend veel variaties van havermout mogelijk. Wees creatief en maak er lekker je eigen kommetje van, of gebruik Lejla’s recept als inspiratie!

Ingrediënten:
– Havermout (40g)
– Amandelmelk/kokosmelk/melk (250ml)
– Eetlepel Chia zaad
– Handje bevroren frambozen (of vers aan het einde erbij in gooien)
– Dadels (zijn calorierijk, niet te veel)
– Klein handje noten naar keuze
– Scheutje honing

Op de verpakking van de havermout staat altijd vermeld welke hoeveelheden je moet gebruiken en hoe lang je het moet koken. Eet smakelijk!

Ontbijtinspiratie: Lejla's havermout

Een heerlijk warm ontbijt: Lejla's havermout! 🥣☺️Er zijn ontzettend veel variaties van havermout mogelijk. Wees creatief en maak er lekker je eigen kommetje van, of gebruik Lejla's recept als inspiratie!Ingrediënten:- Havermout (40g)- Amandelmelk/kokosmelk/melk (250ml)- Eetlepel Chia zaad- Handje bevroren frambozen (of vers aan het einde erbij in gooien)- Dadels (zijn calorierijk, niet te veel)- Klein handje noten naar keuze- Scheutje honingOp de verpakking van de havermout staat altijd vermeld welke hoeveelheden je moet gebruiken en hoe lang je het moet koken. Eet smakelijk!

Geplaatst door Bodyfit Wierden op Donderdag 16 april 2020

Lunchen met Lejla: salade

Lunchen met Lejla!

Lunchen met Lejla! 🥙👌"In deze video laat ik zien hoe ik van mijn favoriete salades maak. Je kan altijd variëren met de ingrediënten als er iets tussen zit wat je niet lekker vindt!"Ingrediënten:- Quinoa- Tahini- Hummus- Gekookte eieren- Tomaten- Augurken- Paprika- SpinazieKruiden:- Peper- Paprikapoeder- ZoutGezondheidstip #1: Spinazie is rijk aan bétacaroteen (provitamine A), vitaminen B, C en E, kalium, calcium, magnesium en ijzer.Gezondheidstip #2: quinoa bevat veel hoogwaardige eiwitten, kalium, magnesium en ijzer. Quinoa is een glutenvrije vervanger van graansoorten (handig om te weten als je een glutenintolerantie/allergie hebt).Eetsmakelijk! 🍽

Geplaatst door Bodyfit Wierden op Maandag 6 april 2020

Lunchen met Lejla! 🥙👌
“In deze video laat ik zien hoe ik van mijn favoriete salades maak. Je kan altijd variëren met de ingrediënten als er iets tussen zit wat je niet lekker vindt!”

Ingrediënten:
– Quinoa
– Tahini
– Hummus
– Gekookte eieren
– Tomaten
– Augurken
– Paprika
– Spinazie

Kruiden:
– Peper
– Paprikapoeder
– Zout

Gezondheidstip #1: Spinazie is rijk aan bétacaroteen (provitamine A), vitaminen B, C en E, kalium, calcium, magnesium en ijzer.

Gezondheidstip #2: quinoa bevat veel hoogwaardige eiwitten, kalium, magnesium en ijzer. Quinoa is een glutenvrije vervanger van graansoorten (handig om te weten als je een glutenintolerantie/allergie hebt).

Eetsmakelijk!

De invloed van Corona op je mentale gezondheid 🥴⁣⁣

 

De Corona crisis kan veel invloed hebben op onze mentale gezondheid, ook als je niet besmet bent met het virus. “De manier waarop wij op dit moment uitgedaagd worden, ook psychisch, is ongekend…”⁣⁣
⁣⁣
Psycholoog Gijs Coppens en expert in psychische gezondheidszorg Jaap van der Stel geven in onderstaand artikel hele nuttige tips over de invloed van Corona op je mentale gezondheid.⁣⁣
⁣⁣
De oorzaken van psychische klachten tijdens Corona:⁣⁣
▪️ Ongemakkelijke thuissituaties; dicht op elkaar⁣⁣
▪️ Wegvallen van structuur en dagelijks routine⁣⁣
▪️ Financiële zorgen⁣⁣
▪️ Het verlies van sociale contacten⁣⁣
▪️ Verveling⁣⁣
▪️ Verwarrende informatie ⁣⁣
⁣⁣
Hoe blijf je mentaal weerbaar in deze crisis? De tips van de experts:⁣⁣
🔹 Zorg voor structuur en een strak dagritme⁣⁣
🔹 Besteed veel aandacht aan ‘zelfzorg’; uitgebreid douchen, gezond eten, veel bewegen etc⁣⁣
🔹 Stel een dag- en weekplanning op, voor elk gezinslid.
🔹 Geen werk? Zoek een hobby die je leuk vindt⁣⁣
🔹 Stel doelen (betekenisvol een dag doorkomen is een primaire levensbehoefte)⁣⁣
🔹 Wordt geen ‘slaaf’ van het nieuws. Volg het alleen op vaste momenten en kies één betrouwbaar nieuwsmedium ⁣⁣
🔹 Zoek sociaal contact en verbinding, via FaceTime of de webcam zodat je vrienden en familie ziet én hoort. ⁣⁣
⁣⁣
Hoe ga jij om met deze situatie? Heb je tips en adviezen voor anderen? Plaats ze in een reactie! ⁣⁣
⁣⁣
Je leest het hele artikel hier ➡️ https://www.trouw.nl/leven/dit-is-de-invloed-van-corona-op-onze-mentale-gezondheid~b7195557⁣⁣
⁣⁣

Ontbijt-inspiratie

Een goed begin is het halve werk! 😏 Begin je dag goed met dit heerlijke ontbijt van Randy. Dit ontbijt heeft het helemaal: genoeg eiwitten, gezonde vetten, vitamines en langzame koolhydraten. Eet smakelijk! 👍

Skyr: 250ml (140 calorieën)
Bosvruchten: 250gr (60 calorieën)
Gemengde Noten: 25gr (150 calorieën)
Muesli: 35gr (150 calorieën)

Ontbijtinspiratie van Randy!

Een goed begin is het halve werk! 😏 Begin je dag goed met dit heerlijke ontbijt van Randy. Dit ontbijt heeft het helemaal: genoeg eiwitten, gezonde vetten, vitamines en langzame koolhydraten. Eet smakelijk! 👍Skyr: 250ml (140 calorieën)Bosvruchten: 250gr (60 calorieën)Gemengde Noten: 25gr (150 calorieën)Muesli: 35gr (150 calorieën)

Geplaatst door Bodyfit Wierden op Woensdag 25 maart 2020

Maaltijdsalade: gezond, lekker én makkelijk

Gezond, lekker én makkelijk: deze lunch/maaltijdsalade van Ivonne!⁣🥗

Deze vegetarische salade is super smaakvol en heel simpel. Ideaal voor een stevige lunch of als vervanging van de warme maaltijd. Hoewel er geen vlees of vis inzit is deze maaltijd toch heel eiwitrijk, door de eieren, mozzarella en noten 🥚🥜

Ingredienten voor 1 portie:⁣
– 100g veldsla⁣
– 125g cherry tomaatjes⁣
– 1/2e komkommer⁣
– Half bakje mozzarella
– 2 gekookte eieren⁣
– Een paar walnoten⁣
– Klein handje basilicum ⁣
– Klein beetje sladressing⁣

Bereidingswijze: snijden, husselen, strooien en klaar is kees 😄

Tip! Grote eters thuis? Voeg 200 gram gekookte pasta toe voor een super goed gevulde maaltijdsalade!

Healthy smoothie

SUNDAY SMOOTHIE 🍌🍇🥥🥤

SUNDAY SMOOTHIE 🍌🍇🥥Een goed begin van je zondag! Smoothies zijn een makkelijke manier om veel gezonde voedingsstoffen in één keer binnen te krijgen. En het bereiden is zo klaar! Lejla houdt ervan om een mix van groente en fruit te gebruiken. De groente als basis, het fruit voor de zoete smaak. Zo voorkom je een te veel aan suiker 😊In deze smoothie zit bleekselderij en dat is érg gezond! Selderij bevat vitamine B, vitamine A en C, kalium, calcium en magnesium. Selderij helpt bij een te hoge bloeddruk en is vochtafdrijvend. Je kan het ook lekker dippen in bijvoorbeeld hummus of een gezonde zelfgemaakte saus. De ingrediënten:- Veel spinazie- 3 stukjes bleekselderij- 1 kleine banaan (of een halve grote banaan)- 1 handje blauwe bessen- Een klein stukje gember- Een beetje kokosmelk en water (je kan natuurlijk ook alleen water gebruiken, of normale melk)Geniet ervan!😄

Geplaatst door Bodyfit Wierden op Zondag 22 maart 2020

 

Een goed begin van je zondag! Smoothies zijn een makkelijke manier om veel gezonde voedingsstoffen in één keer binnen te krijgen. En het bereiden is zo klaar!

Lejla houdt ervan om een mix van groente en fruit te gebruiken. De groente als basis, het fruit voor de zoete smaak. Zo voorkom je een te veel aan suiker 😊

In deze smoothie zit bleekselderij en dat is érg gezond! Selderij bevat vitamine B, vitamine A en C, kalium, calcium en magnesium. Selderij helpt bij een te hoge bloeddruk en is vochtafdrijvend. Je kan het ook lekker dippen in bijvoorbeeld hummus of een gezonde zelfgemaakte saus.

De ingrediënten:
– Veel spinazie
– 3 stukjes bleekselderij
– 1 kleine banaan (of een halve grote banaan)
– 1 handje blauwe bessen
– Een klein stukje gember
– Een beetje kokosmelk en water (je kan natuurlijk ook alleen water gebruiken, of normale melk)

Geniet ervan!

Gezonde pannenkoeken

Afbeelding kan het volgende bevatten: etenIvonne maakte vrijdag (op Nationale Pannenkoekendag) dit heerlijke gezonde recept: “Mijn heerlijke gezonde lunch! Ook heel leuk om met je (klein)kinderen te maken 😄 En super makkelijk! Kluts 2 eieren, prak 1 banaan en meng goed door elkaar. Vervolgens bakken op middenhoog vuur. Serveer met een beetje honing, walnootjes en rauwkost. Smullen!