Michelle is 20kg afgevallen in 24 weken: ‘Ik ben superblij met het resultaat! – Personal Training

‘Inmiddels heb ik 24 weken Personal Training (gericht op afvallen) afgerond bij Bodyfit Wierden en ben ik 20kg afgevallen! Er waren voor mij meerdere redenen om te starten met dit programma, maar de belangrijkste reden is toch omdat het mij niet lukte om dit in mijn eentje te doen. 

Ik sportte hier al meerdere jaren 2 tot 3 keer in de week en ik heb meerdere keren mee gedaan aan de korte groeps-afvalprogramma’s. Helaas voor mij, zonder veel resultaat. Omdat ik weet dat ze bij bodyfit instaan voor een natuurlijk afvalprogramma, (zonder pillen, poeders en shakes) heb ik bewust voor hen gekozen, zodat ik een leefstijl zal aannemen die ik mijn leven lang vol kan houden. Hierbij werd Ivonne mijn begeleidster. Zij is iemand die realistische doelen stelt, je op die lastige momenten net dat beetje extra motivatie weet te geven en je weet te pushen om het uiterste uit je sportlessen te halen. Maar ondertussen ook erbij verteld dat je niet moet vergeten te genieten, zowel in de trainingen als tijdens een feestje ook nog gewoon kunnen genieten van een gebakje. Dit zorgde ervoor dat ik het afvalprogramma absoluut niet als moeilijk ervaren heb. 

Tuurlijk waren er even dipjes wanneer ik tijdens mijn weegmoment af en toe minder was afgevallen dan ik zelf gehoopt had, of wanneer ik tijdens een ontzettend drukke werkweek en een bomvolle agenda toch aan mijn 4 sportmomenten in de week moest zien te komen. Maar wanneer je de week erop toch weer je doelen weet te bereiken door je doorzettingsvermogen, geeft dat toch wel weer een kick! En ik wil toch ook even vermelden dat ook de vele leuke en positieve reacties van de vele bodyfit -leden zorgen voor net dat laatste stukje extra motivatie. Voor mensen die twijfelen om naar een sportschool te gaan omdat ze toch een drempel voelen, die drempel is hier niet te vinden.

Dan is er verder natuurlijk de grote vraag waarom het lange programma wel eindelijk voor resultaat heeft gezorgd bij mij, wat bij de diverse korte afvalprogramma’s niet lukte. Bij mij is het grote verschil dat ik heb geleerd om echt mijn eetmomenten in te plannen en niet de hele dag door te rennen en aan het einde van de dag te denken:’ o ja, ik moet ook nog eten’. Voldoende eten, en dat over zes eetmomenten over de dag verspreiden. Dit klinkt heel simpel, maar voor iemand die altijd anderen helpen voorop stelt is dat best lastig om die omschakeling te maken. Ik heb geleerd om mijn eetmomenten echt voor te bereiden. Dus in plaats van gewoon een appel in mijn tas te stoppen en die aan het einde van de dag nog steeds in mijn tas aan te treffen, zorg ik er nu voor dat ik ’s ochtends mijn fruit al voorgesneden en gedoseerd heb zodat ik meer bewust ben dat het diezelfde dag wel op tijd moet worden opgegeten om het niet te laten bederven. 

Verder is het een gemakkelijk eetprogramma waarbij je zelf alles mag bepalen (geen vaste receptenschema’s). Alleen moet je er wel voor zorgen dat je aan het einde van de dag een bepaalde hoeveelheid calorieën binnen hebt gekregen, waarvan deze weer onderverdeeld worden in koolhydraten, eiwitten en vetten. Maar dit alles is gemakkelijk bij te houden via een app op je mobiel. Verder is het natuurlijk belangrijk om voldoende te sporten, maar ook om een goede combinatie in je trainingen te hebben van conditie- en krachttraining. Hierbij heb ik hele fijne begeleiding gehad van Ivonne die mij één keer in de week personal training gaf. De andere sportmomenten ging ik zelf de fitnesszaal in om de diverse oefeningen die ik geleerd heb te herhalen, of door mee te doen met een groepsles. 

Wat ook heel fijn is, een sportmaatje te hebben die tijdens de andere trainingen met je meegaat. Hierdoor zul je toch minder snel een training overslaan als je een keer moe bent of minder zin hebt omdat je weet dat je sportmaatje ook gaat. Gelukkig heb ik zo’n iemand, en daar ben ik ontzettend blij mee! Maar uiteindelijk zul je het toch zelf moeten doen, en dat heb ik gedaan. Ik ben dan ook superblij met het resultaat! Ik ben nog niet helemaal waar ik wil zijn, dus ik ga nog even door met het sportprogramma en ik kan het iedereen aanraden!’

We zijn super trots op je Michelle, ga zo door!